Kerjaya Sebagai Agen Insurans Takaful

Tambah Income Anda Setiap Bulan
Secara Part Time atau Full Time

 
 

Assalamulalaikum,


Saya Firuz dari AIA Takaful


Saya sudah menjalankan perniagaan sebagai agen insurans takaful ini sejak dari tahun 2011 lagi.

Sebelum saya berkecimpung didalam bidang insurans takaful ini, saya telah menjalankan banyak jenis perniagaan seperti trading, servis, MLM, prepaid, menjual baju, membuat bisnes printing, pasar malam namun satu pun tidak lekat kepada saya.

Perniagaan sebagai agen insurans takaful ini sebenarnya dah lama kawan saya ajak, namun saya hanya buat bodoh sahaja. Ye lah apa "kelas" nak jadi agen insurans. Bukannya ada orang suka pun. Lagi orang nak lari adalah.


Semuanya Berubah Ketika


Pada tahun 2011 ketika perniagaan Pasar Malam mengalami kegagalan, saya akhirnya akur dengan ajakan kawan saya untuk mencuba perniagaan sebagai agen insurans takaful

Pada mulanya saya hanya menjalankan ia sebagai suka-suka, namun setelah saya melihat pendapatan bulanan saya makin lama makin bertambah, saya mula serius untuk memberi sepenuh tumpuan dalam bidang ini

Siapa sangka, perniagaan yang orang ramai tidak suka sebenarnya mampu menyara keluarga saya sehingga kini. Buat jualan hanya sekali tetapi repeat income masuk setiap bulan. Belum lagi income tahun sebelumnya yang masih masuk. Setiap tahun income saya akan menjadi berganda dari tahun berikutnya


home_coaching_iconbox_1

Income Berkembang

Anda boleh menambah income anda setiap minggu dengan konsisten. Anda hanya perlu mula sahaja dan InsyaAllah akan menjadi
home_coaching_iconbox_2

Berikan Masa

Untuk "menjadi" berikan ia masa. Ianya akan memberi manfaat kepada anda. ROME tidak dibina dalam 1 hari
home_coaching_iconbox_3

Lakarkan Masa Depan

Mula lakarkan masa depan anda dengan menjalankan perniagaan sebagai Agen Insurans Takaful hari ini sekarang
home_coaching_iconbox_4

Jatuh Pun Tak Sakit

Dengan modal yang rendah RM 90 sekali sahaja dan anda berkata tidak berminat, anda pun tidak akan rugi. Tidak salah untuk cuba

Saya memang minat tetapi..
bukan ramai ke agen sekarang ini?


Saya pun berfikir sama


Soalan yang sama saya tanya kepada rakan saya. "Bukan dah banyak ke orang jadi agen ni?"

Ya betul jika dikirakan ada terdapat lebih 20,000 agen insurans dan takaful di seluruh Malaysia. Namun anda mungkin tidak perasan ada 29 juta rakyat Malaysia pada ketika ini. Jadi dengan 20,000 agen ini pun tidak mampu untuk mengawal semuanya.

Tetapi apa yang saya amat perasan sekali, kehidupan kawan saya yang berubah, sebelum ini hanya biasa-biasa sahaja, tetapi makin lama makin saya kagum. Saya pun tanpa rasa bersalah pada diri sendiri berkata, apa salahnya aku cuba lagi sekali

Modal RM 90 je. kalau tak menjadi pun takda lah sakit hati sangat macam perniagaan dahulu


Pencarian saya tamat


Dahulu saya tercari-cari perniagaan apa yang bagus untuk saya, namun kebanyakkannya memberi pening dan meletihkan saya

Dahulu setiap bulan saya harus mencari pelanggan untuk dapatkan income pada bulan tersebut. Jika tiada pelanggan maka tiadalah income saya. Perniagaan insurans takaful yang saya jalankan ini pula mengakibatkan income saya bertambah setiap minggu jika setiap minggu saya mendapat pelanggan baru.

Orang lain kata berniaga insurans takaful ni low class. Ya tuan-puan, bukan insurans sahaja, malah perniagaan lain pun jika kita tidak berjaya, kita akan dipandang rendah dan sebelah mata. Tetapi apa pula akan berlaku jika anda berjaya? Dahulu naik motor, sekarang kereta, dahulu menyewa sekarang membeli?